Блог

5 способів транслювати впевненість перед аудиторією

Співробітники, інвестори та партнери не йдуть за будь-ким - вони слідують за лідерами, які здатні управляти не тільки бізнесом, але й аудиторією.

Незалежно від того, чи ви щось презентуєте на зустрічі з аналітиками, чи виступаєте перед усією організацією, вас судять за вашою впевненістю та компетентністю, а не лише за змістом вашого виступу. Як виглядає та звучить спікер - надзвичайно важливо.

​Дослідження виступів CEO (виконавчих директорів компаній) під час виходу їхніх компаній на публічний продаж акцій показало, що навіть загартовані фінансові консультанти оцінюють «компетентність та надійність» компанії протягом лише перших 30 секунд виступу її лідера.

Важливість суб'єктивного сприйняття - критична. Згідно з результатами дослідження, керівники, які виступали впевненіше, змогли продати акції своїх компаній значно дорожче.

Ось 5 порад, щоб кожного разу, коли ви виступаєте, виглядати та звучати як лідер, за яким люди захочуть йти.

Зовнішній вигляд


Одягайтеся на 25% краще, ніж будь-хто інший в кімнаті. Дослідження показують, що ми оцінюємо людей, як тільки вони заходять до кімнати. І перше, що ми часто робимо - подобається вам це чи ні - оцінюємо одяг людини. Ви, напевно, чули пораду «одягатися, щоб справити враження». Але що це означає?

​Кілька років тому я мав нагоду познайомитися з відставним командувачем армії США Меттом Еверсманом, який зараз викладає лідерство в університеті Джона Хопкінса. Бій, який він колись вів у Могадіші (Сомалі) екранізовано у фільмі «Чорний яструб».

«Великі лідери випромінюють впевненість, - сказав він мені. - У військовій службі все починається з того, як ти одягнутий, коли вперше зустрічаєшся з підлеглими. Завжди одягайся трохи краще, ніж усі решта, і ти будеш виглядати впевнено». Зауважте, що він сказав «трохи краще». Ваш одяг повинен відповідати ситуації, але прагніть бути трохи більш «відполірованими».

​Джеймс Сітрін, провідний рекрутер керівних кадрів, одного разу порадив кандидатам на роботу одягатися на 25% «більш офіційно», ніж діючий дрес-код компанії. Оновлюйте свій гардероб раз або двічі на рік, носіть одяг, що відповідає формам вашого тіла, обирайте кольори, які пасують вашій шкірі чи волоссю, і уникайте зношеного чи потертого взуття.

​Темп мови


Ми не можемо значно вплинути на наші голосові характеристики без уроків співу, де нас вчать контролювати дихання та інтонації. Однак ми можемо покращити подачу за допомогою темпу.

Я начитую власні аудіокниги, і коли я вперше зайшов у студію і почав читати, звукорежисер одразу попросив мене сповільнитись. Ідеальний темп для аудіокниги - трохи повільніше, ніж звичайна особиста розмова. Адже слухачі не мають додаткових сенсорних даних, щоб спостерігати за рухом рота та мімікою. Це приблизно 150 слів на хвилину.

Хоча ви, можливо, не записуєте аудіокниг, але те саме правило діє, коли ви ведете вебінар або онлайн-презентацію і ваша аудиторія чує лише ваш голос. Якщо говорити занадто швидко, вам будуть менше довіряти.

​Якщо ж ви спілкуєтесь зі своєю аудиторією вживу, ви можете обрати трохи швидший темп, оскільки це природніше для очного спілкування, але все ж будьте обережні, щоб не поспішати.

​Форма вираження


Замініть довгі фрази короткими. Парадокс, але якщо ви хочете звучати розумно, використовуйте прості речення. Довгі суперечливі речення та жаргон взагалі не допомагають вам виглядати розумними - навпаки.

У своїй книзі «Мислення, швидке й повільне» психолог та Нобелівський лауреат Даніель Канеман пише: «Якщо ви дбаєте про те, щоб вас вважали достовірними та розумними, не використовуйте складну мову там, де можете говорити просто».

​Використання простих слів не спростить вашого меседжу. Навпаки - ви отримаєте авторитет і повагу, коли зможете сформулювати складні ідеї простою мовою.

Нещодавно я поговорив із співзасновником технологічної компанії «Collective Health», яка створює плани медичного страхування для великих корпорацій. Він сказав мені, що оскільки опитування показують, що більшість людей не має глибокого розуміння умов страхування, компанія прагне написати свій матеріал мовою, яку третій клас зможе прочитати та зрозуміти. Спілкування доступною мовою зменшує ризик, що клієнти оберуть неправильний план.

​Тренування


Тренуйтесь у стресових умовах. Неврологи, які вивчають високоефективних спортсменів та професіоналів, виявили, що найбільш результативним є тренування в умовах легкого стресу. Іншими словами, вони тренуються у подібних умовах, з якими вони можуть зіткнутися під час фактичної події.

Перед важливою презентацією подумайте про те, щоб зібрати кілька людей для оцінки вашої презентації. Навіть якщо це у вашому офісі чи навіть у вашій вітальні. Не практикуйтеся перед дзеркалом на самоті, це малоефективно. Імітація навіть низьких рівнів стресу дозволить уникнути невдач в умовах реальних стресових обставин.

​Поза


Тримайте відкриту позу. Дослідження показали, що люди, які мають комплексне (багаторівневе) мислення, часто використовують складні жести рук. Не тримайте руки в кишенях чи біля себе. Використовуйте природні жести.

Головна порада - тримайте руки розведеними на рівні стегон, з відкритими догори долонями. Фахівці з мови тіла називають це відкритою позою. Закрита поза - це дві руки із затиснутими кулаками або руки складені на грудях.

Стоячи за трибуною, ви ставите бар'єр між вами та вашою аудиторією, тобто це також вважається закритою позою. Ви продемонструєте впевненість, проявивши сміливість відійти від трибуни (і своїх записок) та попрацювати безпосередньо з людьми.

​Можливо, ви маєте чудову ідею чи результати, якими можна поділитися, але якщо ви не говоритимете впевнено, то вас не почують. Виглядайте і звучіть настільки ж сильно, як ваша інформація, і ви отримаєте зацікавлену аудиторію.


Джерело: HBR

Автор - Кармін Галло: письменник, автор книги «П’ять зірок: секрети спілкування, щоб дістатися від хорошого до великого»; викладач Гарвардського університету в департаменті освіти для керівників Вищої школи дизайну.