Блог

Як працювати ефективно тривалий час і не вигорати?

Пропоную вам 15 інструментів, які я перевірила на собі і які дійсно працюють. Я впевнена, що серед них ви знайдете ті, які вам сподобаються і справді допоможуть працювати ефективно і відчувати себе комфортно в робочому процесі.


І. ЯК ОРГАНІЗУВАТИ РОБОЧИЙ ПРОЦЕС


1. Ранковий фрірайтинг


Те, як пройде ваш день, в більшості випадків залежить від того, з яким нАстроєм і настроЄм ви почнете ранок. Тому, перш ніж почати працювати, прописуйте собі щоранку відповіді на три запитання: Що хочу зробити, Що може завадити, Що є індикатором успішного дня. 

Так ви задасте собі установку на весь день і старатиметесь максимально її притримуватись.

2. Короткі робочі інтервали


Плануйте свій робочий день короткими інтервалами. Почніть із 45-хвилинних блоків для виконання одного завдання, поступово зменшуючи їх до 30 чи 25 хвилин. Обов'язково давайте собі 5-15 хвилин на відпочинок. Це значно підвищить вашу продуктивність. 

Раніше я просто наставляла таймер на телефоні, а тепер мені в цьому допомагає маленький кухар - кухонний таймер, який не лише якісно відраховує секунди, але й своїм виглядом покращує мій настрій) 

3. Єдиний Task-Manager


Скільки б різнопланових задач у вас не було, збирайте їх всі в одному місці. Обирайте зручний для себе варіант - Evernote, Trello, Outlook - і не забувайте не лише проставляти задачі, а й систематично оновлювати їхній статус. Виконали завдання - відразу ставте галочку. Це чудово підтримує робочий азарт.

Я наразі користуюсь Trello і відчуваю кайф, коли переміщаю картки із завданнями у блок “Виконано” 😊

4. Google календар


Google календар зручний не лише тим, що в ньому можна самому вносити заплановані офлайн чи онлайн зустрічі, але й ділитись ними із учасниками цих зустрічей. Для чого? А для того, щоб вони отримали нагадування і не пропустили їх) 

А ще Google календар зручний тим, що ви бачите, коли мають вільний час ваші партнери, підрядники чи клієнти, тому уникаєте довгих узгоджень дати і часу для комунікації.

5. Записник для думок


Тримайте під рукою записник для всіх ідей, думок, питань, що виникають у вас. Це може бути звичайний паперовий блокнот або ж програма у вашому телефоні. Головне, щоб такий записник завжди був у вас під рукою. Раз в тиждень переглядайте свої замітки, сортуйте їх за темами і опрацьовуйте - щоб вони не лишались без діла. 

Я роблю нотатки в телефоні - ідеї постів, подій, цікаві спікери, корисні вебінари. В середньому, у тиждень таких нотаток набирається десь 20-30 штук. Я стараюсь, щоб до кінця тижня їх залишалось не більше 10. Тобто як тільки з'являється час, я їх опрацьовую і видаляю місце для нових нотаток) 


ІІ. ЯК ПРАЦЮВАТИ ЕФЕКТИВНО


6. Не більше 6 робочих годин щодня


Старайтесь робити роботу, а не відсиджувати свій робочий час. Ця звичка ще деякий час може переслідувати колишніх найманих працівників. Але ж ви тепер самі собі бос :), тому чудово розумієте, що справді важливо в роботі.

Краще працювати менше, але з більшою концентрацією. Чим більше ви сидите за роботою, тим повільніше і менш ефективно працюєте. 

7. Моніторинг часу


Усвідомлене розуміння того, на що ви витрачаєте свій час, дуже допомагає цінувати його і проводити з користю. Почніть моніторинг із проміжку в 1 годину і скорочуйте його до 15 хвилин. Для цього можна використовувати спеціальні програми (наприклад, Optimizeme) або ж звичайні таблиці в Excel.

Підраховуйте, скільки часу ви витрачаєте на роботу і скільки - на родину/друзів/хобі. Це дозволить вам утримувати здоровий work-life balance.

Я періодично проводжу такий підрахунок в окремому особистому Google календарі - чітко по хвилинах вношу всі справи і позначаю їх різними кольорами залежно від категорії: робота, чоловік, дитина, родина, друзі, хобі, собака, спорт, навчання,  натхнення.

8. Фокусні дні


Щотижня виділяйте 1-2 дні, коли вас ніхто не турбує і ви зосереджені на роботі. Ніяких дзвінків, скайпу, електронки, месенджерів. Чіткий список справ й інтенсивна робота з ним. Такий підхід "наскоком" на список справ дозволить уникати завалів з поточними тижневими завданнями. 

А ще - це врятує вас від самоїдження у ті дні, коли ви не маєте здоров'я / натхнення на роботу: оскільки робота виконана, можна дати собі час на відновлення. 

9. Дні для офлайн і онлайн зустрічей


Виділяйте 1-2 дні для того, щоб обговорити питання/провести зустрічі. Такі собі talking and meeting days. Якщо виділяєте в якийсь день дві години на зустріч у zoom, тоді цього ж дня плануйте й інші розмови у skype, google meets і т.д. Якщо вже плануєте вибратись з дому / з офісу в центр на зустріч, тоді на цей день плануйте всі інші офлайн зустрічі. 

У мене зазвичай день зустрічей у центрі міста - це четвер. Я не лише зустрічаюсь з друзями, партнерами чи клієнтами, але й відразу провідую свою підопічну в інтернаті. Менше часу на дорогу - більше часу на спілкування)

10. Підведення підсумків


Так само, як варто складати план на день напередодні ввечері, слід підводити підсумки в кінці дня. Що вам вдалось зробити з того, що ви запланували? Конкретні завдання, конкретні цифри, конкретний хардкор!💪

Зазвичай, нам здається, що ми мало що зробили за день. Але ось такі підсумки дають відчуття того, що день прожитий недарма і що насправді зроблено було немало)

11. Періодичний аналіз справ


Раз на тиждень проводьте аналіз ваших справ. Що вдається добре, з чим виникають проблеми, на що вам бракує часу. Тримати руку на пульсі потрібно весь час, а не раз в рік. Якщо ви систематично аналізуєте свою роботу, тоді і реагувати можете оперативніше. 


ІІІ. ЯК НЕ ВИГОРІТИ І НЕ ВТРАТИТИ МОТИВАЦІЮ


12. Хобі


Кожному важливо мати хобі, яке дозволяє перемкнути мізки і відволіктись від роботи. Але важлива деталь - заняття хобі мають відбуватись за чітким графіком.

Наприклад, я відвідую тренажерний зал тричі на тиждень з 9 до 11 години ранку. Ще година йде на те, щоб добратись додому і сходити в душ - відповідно, робочий процес у ці дні починається о 12 годині дня. Я розумію, що мені потрібен чіткий план дій і сфокусованість на роботі, аби виконати всі завдання за коротший робочий день і не затягувати роботу на вечір, який я проводжу із сім'єю.

13. Мастермайнд зустрічі


Раз в тиждень зустрічайтесь зі своїми друзями, колегами чи іншими власниками бізнесу для того, щоб обговорити питання, які вас турбують.

Онлайн чи вживу - різниці немає. Головне, щоб ці зустрічі відбувались регулярно і щоб темою обговорення були саме ті питання, які вам треба вирішити. Такий обмін досвідом дозволяє швидше рухатись вперед і дуже заряджає.

14. Надихаючі зустрічі


Слідкуйте за тим, що відбувається довкола вас. Події не повинні обов'язково безпосередньо стосуватись вашої сфери діяльності, але участь у них мають брати люди, з якими вам хотілося б поспілкуватись.

Такі зустрічі збільшать ваше коло контактів, надихнуть вас і дадуть змогу подивитись на свою роботу свіжим поглядом. 

15. Підтримуючі community


Кожному потрібна підтримка. І не завжди друзі чи рідні можуть зрозуміти в повній мірі ваші переживання стосовно бізнесових справ. Не тому, що не хочуть, а тому, що не розуміються у вашій діяльності.

Виходом із цієї ситуації може стати участь у групах і ком'юніті ваших однодумців - людей, що перебувають на тому ж етапі розвитку, що і ви, або які вже пройшли через проблеми, з якими ви зараз працюєте. 

Спільнота учасниць нашої Бізнес-Мами - це те коло, в якому можна відчути і підтримку, і віру у власні сили, і захоплення тим, якою чудовою та унікальною є кожна з нас! ♥